Uppmärksammad tennismatch

saxon
Inlägg: 147
Blev medlem: ons 02 apr 2003, 15:43

Re: Uppmärksammad tennismatch

Inlägg av saxon »

NfP skrev:Hej!

tycker att diskussionen passar utmärkt under ämnet rapporter från ett brofäste.
Det är ju inte bara förbindelsen till Danmark och kontinenten som Malmö står för. Staden är ju det särklass största brofästet för den nya invandringen från muslimska länder. Denna bro är dock enkelriktad..,.

NfP
:lol: :lol: :lol:

Jag tycker det var en bra diskussion som inte spårade ur.

mvh :D
Användarens profilbild
jokern
Inlägg: 6522
Blev medlem: ons 19 mar 2003, 22:00

Re: Uppmärksammad tennismatch

Inlägg av jokern »

Här är lysande exempel på hur naivt många i västvärlden ser på islam ... journalister och m.fl. ... Detta är mycket läsvärt och samtidigt underhållande om man vill lära sig lite om ämnet. Det är en tecknad serie, en bild per "budskap". Klicka på pilarna så kommer en ny bild upp.

http://www.mrtolerance.com/

Om någon tror att den personen som författat detta inte vet vad denne talar om eller skulle vara "islamofob" ... mja ... då skall ni veta att den som författat serien är muslim och ... hör och häpna varit självmordsbombare och skulle precis utföra sitt mission då denne började inse vad han höll på med .... idag vill han helt modernisera islam och är med och bekämpar terrorism.

Jag kan väl säga att ju mer jag lärt mig om islam, desto farligare har jag insett att den är för samhället och människorna.
Man får tro på vad man vill. Man får tro på en sten om man vill det ... så länge man inte kastar den på någon annan.
Användarens profilbild
NfP
Inlägg: 5111
Blev medlem: tis 25 mar 2003, 19:25

Re: Uppmärksammad tennismatch

Inlägg av NfP »

hej

ramlade av något oförklarligt(till synes) in på denna tråd…
-vilken tidsresa!
tolv år har förflutit och….
Användarens profilbild
NfP
Inlägg: 5111
Blev medlem: tis 25 mar 2003, 19:25

Re: Uppmärksammad tennismatch

Inlägg av NfP »

NfP skrev: lör 07 mar 2009, 20:38 >JAOS

Såg just rapportering från Malmö på TV.
Invandrare från arabländer, vänsterpartister och en hel del maskerade AFA-proffsmarodörer skrek och svinade.
De fick kasta stora gatstenar på polisbussarna allt medan pressjournalisterna står ett par meter bredvid och fotograferar.
Polisen skyllde på att det maskerade AFA-packet gömde sig bland andra demonstranter och var därför svåra att hantera.
Jag tycker detta är ett utmärkt exempel på den svenska flatheten. Jag är säker på att den absoluta majoriteten i landet hade föredragit att polis/militär hade plockat in AFA-kidsen i bussar och kört iväg dem ut till en stor åker där de kunde ägna sig åt en politisk sammankomst, om de nu överhuvudtaget har någon politik/ideologi att diskutera. Jag tror de flesta är med för att det är ett nästan helt ofarligt sätt att avreagera sig på där samhället tar alla kostnader.

Några synpunkter på ditt senaste inlägg;
Du ogillar mitt sätt att skriva ned sossarna. Jaha, so what! Jag tycker att de är ansvariga för att ha slarvat bort det välstånd som fanns i Sverige på sextiotalet. Det handlar alltid om att man skall omfördela istället för att utveckla. De har noll intresse för att skapa personliga incitatement så att nya verksamheter skapas. Utan sådana har vi inte en chans att klara det välstånd som vi är vana vid i framtiden.
Sedan säger du att de flesta röstar egoistiskt utifrån egen ekonomi. Ja men det var ju precis vad jag hävdade! Kan du inte läsa?
Konsekvensen blir att om majoriteten förlorar sina bidrag om vänstern tappar makten så kan ju vänstern sitta kvar hur länge som helst. Lyckligtvis har det inte riktigt gått så långt, även om sossarna verkligen försökt med exv. löntagarfonder, förtidspensioner, massor med bidrag till de som inte själva tar ansvar för sin ekonomi.
Det finns ingen hejd på slöseriet. Varför har utländska studenter rätt till gratis utbildning på svenska universitet!!.!!

Sedan påstår du underförstått att jag är rasist. Vad har du för fog för det?
Du skriver ju att du inte ställer upp på kvinnoförtryck, men verkar inte vilja se att en del invandrargrupper, särskilt från Balkan, Turkiet och mellanöstern är starkt överrepresenterade i statistiken.
Det samma gäller rån, överfall och våldtäkter. I Sverige finns det naturligtvis restriktioner att informera i media om att det är invandrare inblandade i brottslighet. Dessutom finns det ett kollektivt samförstånd bland journalister och politiker om att man inte skall underblåsa fientlighet mot alla våra nysvenskar.
Samtidigt kan alla som har TV3 se Efterlyst, och själva dra slutsatser om att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken.
Problemet är ju att detta ger motsatt effekt! Majoriteten bland invandrarna sköter ju sig och blir därför drabbade av att rötäggen utnyttjar den svenska naiviteten. Jag håller med om att detta antagligen kommer att leda till att Sverigedemokraterna tar sig in i Riksdagen. Något som jag tycker är ej önskvärt.
Men nu lever vi en demokrati och kan inte förvägra dem att ta plats. Synd att inte politikerna vågar ta ansvar och adressera problemen i tid!
Jag vill fråga kollektivet här på forumet; -Finns det någon gräns för hur många invandrare vi skall ta emot i Sverige?
Min åsikt är att vi har tre alternativ;
A Starkt begränsa invandringen så att vi kan ta hand om och integrera de som kommer.
I kombination med detta kan vi fokusera hjälpinsatser till de länder där problemen finns, alltså hjälpa flyktingar innan de hunnit bli flyktingar. Naturligtvis en stor utmaning!
B Ta emot alla som vill komma, men inte ge dem tillgång till alla rättigheter som de svenskar som redan bor här har.
Detta kommer bli mycket besvärligt.

Rent moraliskt blir det mycket svårt att inte hjälpa människor som står utanför dörren. Det är lättare att bortse från deras problem om de är kvar på en annan kontinent. Men det blir ju omöjligt att finansiera hjälp och medborgarskap till alla som vill komma. Sverige bör följa andra europeiska länders policies. Dessutom bör Sverige kräva att exv. Norge och Finland tar ansvar, historiskt sett har de varit mycket restriktiva.

Jag nöjer mig med detta för nu. ;-)

mvh

NfP
som alla gamla insomnade kanaler är det repriser som gäller numera...
Skriv svar