tycker att diskussionen passar utmärkt under ämnet rapporter från ett brofäste.
Det är ju inte bara förbindelsen till Danmark och kontinenten som Malmö står för. Staden är ju det särklass största brofästet för den nya invandringen från muslimska länder. Denna bro är dock enkelriktad..,.
NfP
Jag tycker det var en bra diskussion som inte spårade ur.
Här är lysande exempel på hur naivt många i västvärlden ser på islam ... journalister och m.fl. ... Detta är mycket läsvärt och samtidigt underhållande om man vill lära sig lite om ämnet. Det är en tecknad serie, en bild per "budskap". Klicka på pilarna så kommer en ny bild upp.
Om någon tror att den personen som författat detta inte vet vad denne talar om eller skulle vara "islamofob" ... mja ... då skall ni veta att den som författat serien är muslim och ... hör och häpna varit självmordsbombare och skulle precis utföra sitt mission då denne började inse vad han höll på med .... idag vill han helt modernisera islam och är med och bekämpar terrorism.
Jag kan väl säga att ju mer jag lärt mig om islam, desto farligare har jag insett att den är för samhället och människorna.
Man får tro på vad man vill. Man får tro på en sten om man vill det ... så länge man inte kastar den på någon annan.